onsdag 2 mars 2011

God gärning :)

Idag var det mamma fika på schemat =) det var mysigt att träffa tjejerna igen.
Vi tog en liten promenad och sen var vi på cafèt i några timmar. Det är så kul att se hur våra barn utvecklas från vecka till vecka och vad lika de kan vara på ett sätt ;)

Sen när jag skulle promenera hem så hittade jag en skadad fågel, en Gråtrut. Den låg mitt på torget och alla bara glodde på den å gick förbi =/ . Den hade tydligen  flygit in i en bil och bröt båda benen =(  Blödig som jag är när det gäller djur så ringde jag till Fågelcentralen och djurambulansen  kom och hämtade pippin ;) jag fick dock vänta i 45 min innan de kom. *snäll jag är*
Vissa tycker säkert att jag e löjlig som gjorde detta men jag var bara tvungen .
Tydligen så får dessa fåglar lätt hjärnskakning och när de väl har det så får de svårt att gå =/ hoppas inte att benen var för mkt brutna för då skulle den få en spruta och somna in,,, bättre det än att frysa ihjäl=(

Fågeln på bilden var inte inblandad men det var en sån här fast mkt större ;)










När jag väl kom hem sen så lagade jag mat och busade med min lilla skrutt =) och slappade lite i soffan *gött* Just nu roar sig Alicia i sitt baby gym ;) bra grej det där.

I morgon är det dags för baby sim igen och då är det premiär för dyket ;) *spännande*

Nu e det mat dags för fröken ;)

Puss & kram

1 kommentar:

sofia sa...

Jag tyckte det var jättesnällt gjort av dej. Stackars fågel. Har du ringt och hört hur den mår?

Kram